Betalning & Köpvillkor
Priser
Samtliga priser är inklusive svensk moms. Vi reserverar oss dock för ev. prisändringar som vi inte har hunnit uppdatera i webbshopen. Är du osäker - kontakta oss för aktuellt pris.
Leveransvillkor
Frakt
Frakt och ev. postförskotts avgifter tillkommer på samtliga priser
enligt våra fraktvillkor.
Leveranstid
Leveranstiderna i butiken är förväntade leveranstider till ditt utlämningsställe och vi garanterar inte att artiklarna kommer fram inom angivna antalet vardagar då förseningar kan uppstå.
Den leveranstiden som står är förväntad leveranstid, och då vår hemsida inte kan synkroniseras med alla våra olika leverantörer så har vi tyvärr ingen möjlighet att hålla det 100% uppdaterad hela tiden då vi skulle behöva uppdatera varje enskild artikel manuellt dagligen.
Leveranstiden för din beställning beräknas efter den normala leveranstiden från de leverantörer som lagerför artiklarna. Eftersom vi endast har ett begränsat eget lager, och istället erbjuder väldigt många olika artiklar från olika leverantörer, beställer vi dagligen in artiklar efter behov från leverantörer. I vissa fall kan artikeln vara tillfälligt slut eller ha utgått ur sortiment från våra leverantörer och detta kan tyvärr inte vi påverka. Om du beställer en artikel med leveranstid 1-2 vardagar och en artikel med leveranstid 3-6 vardagar så blir leveranstiden för din beställning 3-6 vardagar. Förväntad leveranstid för beställningen anges i kassan, innan du bekräftar beställningen.
Är du osäker, kontakta oss gärna för mer info om varan innan du beställer varan.
Till vissa delar av Norrland och till Gotland levereras med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger i butiken.
Reklamationer
Vid en eventuell reklamation; kontakta oss via e-post. Vi skickar då en retur-fraktsedel. Har du redan betalat varan, bifoga uppgift med det kontonummer du vill ha pengarna insatta på.
Vid godkänd reklamation återbetalar vi dig genom insättning på det konto som du angett.
Du har 3-års reklamationsrätt enligt Svensk lag
Returer
Du har full returrätt inom 14 dagar. Villkoret är förstås att du inte har använt varan samt att den returneras i originalemballage/kartong.
Vill du returnera en vara, kontakta oss via e-post.
Vid retur står du själv för fraktkostnaden. Du får dina pengar inbetalda på det konto angett.
Om en vara är skadad vid retur görs ett avdrag på 50% av priset.
Begagnat:
Normalt ingen returrätt på begagnade varor, vid eventuell retur görs ett avdrag på 50% av priset, alla returer skall godkännas av oss mot uppvisande av kvitto.
Köp görs på eget ansvar och vid frågor gällande en begagnad produkts skick vänligen kontakta oss innan köp då skador och annat inte alltid finns med i bilder eller text.
Beställning av Specialvaror:
Vid specialbeställning av artiklar, normalt ej lagerförda artiklar, faktureras en handpenning på 50% av brutto priset.
Ingen returrätt på dessa artiklar. Kontakta oss gärna på telefon om du vill ha mer info om en vara.
Betalningsvilkor:
Inom Sverige finns olika alternativ för betalning genom kortbetalning och direktbetalning mm.
Vi har även Swish (ej automatiskt i webshopen, se swish-nummer) och möjlighet för postförskott.
Väljer du swish som betalning kan du med fördela vänta med betalningen tills din order är komplett. Vi skickar ett SMS när din beställning är redo att skickas med belopp samt swishnummer. När vi ser din swish-betalning skickar vi samma dag.
LÄNDER UTANFÖR NORDEN
Om du bor utanför Norden och vill beställa i webshopen måste du först kontakta oss, för att få rätt fraktkostnad till ditt land.
Garantier
Hos oss gäller de garantier som respektive varumärke har satt.
Köpvillkor
1. Företagsinformation
www.Customnet.se tillhandahålls av CooPerformance AB med Org nummer 556946-1121. Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse
3.1 Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.
3.2 Kortbetalning
Korbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt efter att varan skickats till dig.
4.2 Leveranser
Beställningar som läggs före klockan 14.00 behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar. Leveransen sker direkt till den adress du har angett vid beställningstillfället
5. Ångerrätt och öppet köp
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten
6. Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt ska vi betala tillbaka hela varans belopp snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi mottog varan. Du får själv betala returkostnaden när varan skickas tillbaka. Vi betalar allting returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket eller distanshandelslagen
7. Sekretess, säkerhet & personuppgifter
I samband med din beställning godkänner du att www.Customnet.se lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. www.Customnet.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du på begäran, en gång per år, rätt att få del av den information vi har registrerat om dig. Vi förbehåller oss rätten att använda dina e-post för skick marknadsföring och nyhetsbrev.
10.1 Force Majeure
Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse
10.2 Ändring av avtalsvillkor
Efter att kund genomfört ett köp äger Säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet
10.3 Klagomål
Har kund klagomål kan dessa framföras via telefon 054-87 65 30 eller på mail: order@customnet.se
10.4 Tvister & lagar
Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol
Övrigt
Alla priser inkluderar Svensk moms, f.n. 25%.
Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning.
Vi förbehåller oss rätt till prisändring utan föregående avisering.
Färgavvikelser på produkter kan förekomma p.g.a. återgivningen kan variera på olika bildskärmar.
För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnaderna.
Vi reserverar oss för eventuella fel i skrift på hela sidan.
Vi polisanmäler alla falska beställningar och bedrägeriförsök.
CooPerformance AB
Stormgatan 6
652 21 KARLSTAD
Telefon 054-876530